
E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?
E-ticaret danışmanlığı, web tabanlı şirket ve marka sahiplerinin satış faaliyetlerini çok daha iyi noktalara getirebilmeleri ve iyileştirilmeleri için bir ilgili tavsiyelerde bulunabilmektedir. Pazarlama, web optimizasyonu ve reklam gibi konularda uzmanlık alanına bağlı olarak çözüm sunumları yaparak danışmanlık sağlayan firma ve kişiler için e – ticaret danışmanı olarak nitelendirilmektedir.
E-Ticaret Danışmanlarının Sunacağı Hizmetler Nelerdir?
Danışmanlık hizmeti sunduğu şirketin çevrimiçi perakende alanındaki başarısını ölçümlemek.
İş planlarını daha iyi bir hale getirmek için en uygun maliyetli önerileri sunabilmek.
Çevrimiçi müşterilere sunulan hizmetler doğrultusundaki ihtiyaçların karşılanabilmesi adına yazılım sistemlerinin tasarlanmasında ve oluşturulmasında yardımcı fikirler sunabilmektir.
Çevrimiçi gerçekleşen satışların değişikliklerini titizlik ile takip ederek yönetim ekibine düzenli olarak bunları raporlamak.
Markanın arama motorlarındaki sıralamalarını düzenli olarak kontrol etmek ve reklam kampanyalarındaki performans sonuçlarını analiz edebilmek.
Şirketin çevirimiçi ortamdaki rekabet durumunu en iyi şekilde analiz ederek raporlamak.
Satış rakamlarını, sıralamaları ve müşterilerden gelen geri dönüşleri raporlamak.
Çevrimiçi müşterilerin web sitesine nereden ve nasıl ulaştığına dair detaylı bilgileri toplayan özel bir sistem oluşturmak ve bu sonuçları raporlamak.
Marka performansı, siparişlerin yönetimi ve müşterilerin memnuniyeti gibi konulardaki gelişmeleri ölçümleyebilmek adına yeni sistemler tasarlamak, çözümler üretmek.
Şirketin marka görünümünü en iyi şekilde oluşturmaya yönelik grafik tasarımı ve içerik üretimi gibi çalışmaların planlamasını yapabilmek.
Yazılım, müşteri hizmetleri ve pazarlama gibi departmanlarla işbirliği içerisinde çalışarak koordinasyonlu bir biçimde e-ticaret platformunun gelişmesine fayda sağlamak.