
İnternet Sitelerinin Hızının Önemi Nedir?
İnternet siteleri için sayfaların açılış hızı, site performansı ve kullanıcı deneyimi için çok önemli bir unsurdur. Web sitelerinin kalitesini yansıtması açısından son derece önemli olan web sitelerinin açılma hızı, sitenizin performansını da tümüyle etkileyecektir. Özellikle E-Ticaret sitelerinin açılış hızları SEO çalışmaları ile arama motorları sıralamasında başarılı bir konuma gelebilmek adına çok önemli bir optimizasyon olarak karşımıza çıkmaktadır. Sitenizin SEO performansını doğrudan etkilediği için Google sıralamalarındaki konumunuzu etkileyebilmektedir. Bunun yanı sıra e-ticaret siteniz açılırken kullanıcıları yavaşlığı nedeniyle bekletiyorsa hiç kimse sitenizin açılmasını beklemek istemez ve muhtemelen sayfanızı kapatarak farklı sitelere yönelir.
İnternet sitelerinin açılış hızlarına verilen isme “page speed” denir. İnternet sitenizin hızını test edebilmeniz ve en güvenilir sonuçları alabileceğiniz ücretsiz aça Google Page Speed aracıdır. Genel olarak web sitelerinin sıklıkla yaşadığı problemlerden biri olarak sitelerin açılış hızı problemi eğer çözülmez ise ciddi oranlarda ziyaretçi kaybı yaşamanıza neden olacaktır. Eğer web siteniz yavaş çalışıyorsa, içeriğiniz ya da ürünleriniz ne kadar iyi olsa da kullanıcılar bu yavaşlık neticesinde sitenizde uzun süre geçirmek istemeyecek ve rakip sitelere geçmiş yapmak zorunda kalacaktır. Bunun yanı sıra bir de üstüne sitenizdeki yavaşlık probleminden dolayı bir de siteniz Google’da geri sıralara düşmesi gibi sorunlar da yaşayarak, web sitenizin ve onca emeğin gerçek anlamda ziyan olması durumuna tanıklık edebilirsiniz. Bu sebeple sitenizin açılış hızını düzenli olarak kontrol etmeniz ve sitenizin hızını arttırmaya yönelik çalışmalar yapmanız web sitenizin başarısı için hayati bir önem taşımaktadır.
Eğer sitenizin açılış hızı yavaş ise gerekli test ve kontroller sağlanarak, sitenizin hızını düşüren unsurlar tespit edilerek iyileştirme çalışmaları yapılmalıdır. Sitenizin açılış hızını etkileyen faktörlere yapılan müdahaleler sonucu tekrar gerekli testler yapılmalı ve sitenizi hızındaki iyileşmenin yeterli olup olmadığı gözlemlenmelidir. Sitenizin açılış hızı iyi bir duruma gelene kadar sitenizin baştan aşağı detaylı bir analizden geçirmeli ve sitenizi ağırlaştıran tüm unsurlara karşı gerekli çalışmalar yapılmalıdır. Aksi takdirde sitenizin ve markanızın çevrimiçi ortamda başarılı olabilme ihtimali yok denecek kadar azdır.